Yksitysille

Miten käsittelemme asiakas- ja henkilötietoja

Yksityisyys ja luottamus eivät ole meille pelkkiä sanoja. Osallistumme usein julkiseen keskusteluun yksityisoikeuksista verkossa. Voitkin olla varma, että tarjoamme turvallisia palveluita ja turvaamme yksityisyytesi.

Emme säilytä sinusta muuta, kuin välttämättömyydet ja pidämme tietosi turvassa. Emme myöskään myy tietojasi kolmansille osapuolille ja käsittelemme kaikkia asiakastietojasi GDPR:n yleisen tietosuoja-asetuksen 2016/679 mukaisesti.

Mitä henkilötiedot ovat?

Henkilöön suoraan tai välillisesti yhdistettäviä olevat tiedot kuten; nimi, henkilötunnus, sijainti ja muut tiedot, joista henkilö on tunnistettavissa.

Mitä asiakastiedot ovat?

Bahnhofin ja asiakkaan väliseen sopimukseen liittyvät tiedot kuten; nimi, osoitetiedot, puhelinnumero, sähköposti ja henkilötunnus. Asiakastietoja luodaan esimerkiksi silloin, kun:

  • Tilataan palvelu
  • Asioidaan verkkosivuillamme
  • Soitetaan asiakaspalveluumme
  • Lähetetään tekstiviesti tai sähköposti meille

Asiakastiedot voivat sisältää myös julkisesti saatavilla olevia henkilötietoja esimerkiksi luottotietoja välittäviltä yrityksiltä.

Mitä tietoliikennetiedot ovat?

Tietoliikennetietoja syntyy, kun käytät palvelua. Se on teknistä tietoa, joka on tarpeellista viestintäjärjestelmiemme toimintaa kuten IP-osoitetta tai puheluhistoriaa varten.

Tietoliikennetiedot eivät ole sama asia, kuin liikenteen sisältö vaan se on puhtaasti teknistä tietoa.

Säilyttääkö Bahnhof henkilötietoja?

Säilytämme vain ne tiedot, jotka tarvitsemme palveluidemme toimittamista, tuen tarjoamista sekä laskutuksen oikeellisuutta varten.

Miten Bahnhof käsittelee henkilötietoja?

Kaikkia henkilötietoja käsitellään huolellisesti ja niitä säilytetään omissa palvelinkeskuksissamme.

Viestintä meidän ja käyttämiemme alihankkijoiden välillä on joko salattua tai suoritetaan SSL-suojattujen portaalien kautta.

Järjestelmämme lähettävät mahdollisimman vähän tietoa ulkoisiin järjestelmiin ja lähetettäessä anonymisoimme tiedot, kun mahdollista. Korvaamme henkilötiedot asiakasnumeroilla ja käytämme asiakaspalvelutietoja nimien sekä henkilötunnusten sijaan aina, kun mahdollista.

Kuinka kauan Bahnhof säilyttää asiakastietoja?

Pidämme aina tallennetun tiedon määrän minimissä. Tietoja käytetään vain tarpeellisiin asioihin, kuten esimerkiksi palvelun toimittamiseen tai lakisääteisten vaatimusten noudattamiseen.

Asiakkuutesi lakatessa säilytämme tietojasi 24 kk ajan.

Muussa tapauksessa poistamme tai anonymisoimme tiedot heti, kun niiden tallentamiseen ei enää ole tarvetta tai laillista velvoitetta. Joissakin tapauksissa säilytämme henkilötietoja lakisääteisten säilytysaikojen noudattamiseksi.

Julkaiseeko Bahnhof asiakastietoja?

Tietyissä tapauksissa olemme velvollisia luovuttamaan asiakastietoja poliisille ja muille viranomaisille.

Luovutamme asiakastietoja kolmasille osapuolille vain sen ollessa välttämätöntä palvelun toimittamiseksi. Ohessa muutama esimerkki alihankkijoista:

  • Avoimet verkot, kaupunkiverkot sekä tietoliikenneoperaattorit.
  • 21 Grams AB (laskujen jakelu)
  • Alihankkijat, jotka suorittavat asennuksia rakennuksiin Bahnhofin toimesta.

Käyttäessämme alihankkijaa, jonka toiminta on osittain tai kokonaisuudessaan EU/ETA -alueen ulkopuolelta varmistamme, että asiakastietojasi käsitellään turvallisesti ja sovellettavien lakien mukaisesti.

Mitkä ovat oikeuteni asiakastietoihini liittyen?

Ohessa esimerkkejä asiakastietoja koskevista oikeuksistasi:

  • Pääsy käsiksi sinuun liittyvien tietojen käsittelyymme.
  • Virheellisten tietojesi korjaukset tai.
  • Pyytää tietojesi poistamista tietyissä tilanteissa esimerkiksi, jos tietoja ei tarvita siihen tarkoitukseen, jota varten ne on kerätty, peruuttaessasi suostumuksesi tai vastustaessasi tietojen käsittelyä markkinointitarkoituksiin.
  • Pyytää tietojesi rajoitettua käsittelyä niiden ollessa epätarkkoja tai niiden ollessa tarpeettomia siihen tarkoitukseen, jota varten ne on kerätty.
  • Oikeus tietojen siirrettävyyteen.

Kuinka voin ottaa yhteyttä Bahnhofiin saadakseni lisätietoja?

Mikäli sinulla on kysyttävää tai haluat tietää lisää työskentelystämme henkilötietojen parissa voit aina olla meihin yhteyksissä osoiteeseen gdpr@bahnhof.net esimerkiksi jos:

  • Halutessasi tietää enemmän tiedoista, joita tallennamme sinusta asiakkaanamme.
  • Halutessasi korjata tai poistaa tietoja.
  • Halutessasi peruuttaa suostumukset.

Noudattaako Bahnhof yleistä GDPR -tietosuoja-asetusta?

Kyllä. Yleisen GDPR-tietosuoja-asetuksen mukaisesti nojaamme aina niin sanottuihin oikeusperusteisiin:

  • Sinulta on oltava suostumus henkilötietojesi käsittelyyn yhtä tai useampaa selvää tarkoitusta varten esimerkiksi soittaessasi tai lähettäessäsi sähköpostia asiakaspalveluumme.
  • Käsittely on tarpeen, jotta voimme solmia sopimuksen tai ryhtyä pyynnöstäsi toimenpiteisiin ennen sopimuksen tekemistä esimerkiksi toimittaaksemme internet-yhteyden osoitteeseesi.
  • Tietojesi käsittely on välttämätöntä, jotta voimme noudattaa lainsäädäntöä esimerkiksi säilyttääksemme taloustiedot kirjanpitolainsäädännön mukaisesti.
  • Tietojesi käsittely on tarpeen etujemme mukaisiin tarkoituksiin elleivät sinun etusi tai oikeutesi ja vapautesi ole niitä tärkeämpiä ja edellytä henkilötietojen suojaa esimerkiksi palveluidemme väärinkäytösten estämiseksi.